پس از روزهای متمادی که از بررسی پرونده‌های متعلق به بابک زنجانی، مالک سابق راه آهنی‌ها گذشت، سخنگوی قوه قضاییه امروز از پایان بررسی‌ها و دادگاه‌های این متهم خبرداد و اعلام کرد که جزای تعیین‌شده برای وی حکم اعدام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و سومین نشست خبری با اصحاب رسانه از صدور حکم پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی در دادگاه بدوی خبر داد و گفت: دادگاه بدوی این سه متهم را مفسد فی‌الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اعدام به رد مال به شاکی (شرکت ملی نفت ایران) و همچنین به جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شده است.

بابک زنجانی که در لیگ دوازدهم و سیزدهم مالکیت راه آهنی ها را در اختیار داشت و درنهایت با این تیم به عناوین هشتم و یازدهم لیگ رسید، در دی‌ماه سال 92 بازداشت شد و  غلامحسین محسنی اژه‌ای در آن زمان درباره بازداشت وی عنوان کرده بود : بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.

پس از پایان لیگ سیزدهم نیز باشگاه راه‌آهن به‌عنوان یکی از اموال بابک زنجانی و بابت بدهی او به وزارت نفت داده شد اما این وزارتخانه هیچ‌گاه آن را نپذیرفت و تا اینکه در لیگ پانزدهم مالکان فعلی این باشگاه برای خرید آن اقدام کردند.

زنجانی آخرین بار در تیرماه امسال و پس از حکم سقوط راه‌آهن به دلیل استفاده از بازیکن خارجی غیرقانونی، به‌عنوان صاحب سهام، به‌صورت مکاتبه‌ای از داخل زندان اظهارنظر کرد.