استقلالی‌ها تا بدین جای کار 3 بازی در تاریخ لیگ‌برتر با پدیده برگزار کرده‌اند که هر 3 بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. 3 بازی گذشته استقلال ـ پدیده با حاشیه‌های جذابی روبه‌رو بوده که در ادامه آن را می‌خوانید.

1. شاید مهمترین اتفاق بازی استقلال و پدیده گل 40 متری مهدی خیری به آبی‌ها در این فصل باشد. گلی که خیلی‌ها آن را به خروج اشتباه مهدی رحمتی ربط دادند هرچند که به نظر می‌رسید از دست دادن توپ توسط میلاد فخرالدینی مهمترین نقش را در به ثمر رسیدن این گل داشت.


2. محسن یوسفی فردا روبه‌روی مربی سابقش در استقلال قرار می‌گیرد. یوسفی در آخرین دربی پرویز مظلومی که با شکست 3 بر 2 استقلال همراه شد، بازوبند کاپیتانی آبی‌ها را به بازو بست.

3. حسین بادامکی که سابقه کاپیتانی در پرسپولیس را دارد در این چند ساله به فوتبال شهرش برگشته و البته یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پدیده محسوب می‌شود.

4. خسرو حیدری که در بازی رفت یکی از بهترین بازی‌های فصل خود را انجام داد و احتمالا بعد از 4 هفته دوری از میادین می‌تواند دوباره به ترکیب اصلی استقلال در این بازی برگردد.


5. استقلال در ترکیب فصل پیش خود جاسم کرار، آندرانیک تیموریان، امیرحسین صادقی، محسن فروزان، محمد قاضی و رضا عنایتی را در اختیار داشت که هیچ کدام از آنها برای بازی فردا حضور ندارد.

6. رضا مهاجری کار سرمربیگری خود را از استقلال علی‌آباد آغاز کرده است و خودش هم در گفت‌وگو با ورزش سه مدعی شده است که طرفدار آبی‌های پایتخت است.

7. پرویز مظلومی سرمربی استقلال در مشهد دوران مربیگری درخشانی داشته است و موفق شده تیم ابومسلم این شهر را در لیگ‌برتر چهارم کند.

8. رضا عنایتی و اکبر صادقی مهمترین بازیکنانی هستند که از فصل گذشته از جمع پدیده‌ای‌ها جدا شدند. عنایتی در بازی برگشت فصل گذشته در ترکیب استقلال مقابل پدیده بازی کرد.

9. خرسندنیا تنها بازیکنی از استقلال است که سابقه بازی در پدیده را دارد هر چند که بعید است در بازی با این تیم در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

10. در بازی فصل گذشته ستار همدانی دستیار امیر قلعه‌نویی با نیروی انتظامی مشهد درگیر شد تا جایی صحبت‌هایی درباره بازداشت او در رسانه‌ها منتشر شد.

11. بازی استقلال ـ پدیده تا حالا برنده نداشته است و هر سه بازی قبلی دو تیم با نتیجه مساوی تمام شده است.

12. استقلال فصل گذشته با تساوی برابر پدیده در بازی برگشت شانس کسب سهمیه آسیایی را به صورت کامل از دست داد.

13. علیرضا مرزبان و امیر قلعه‌نویی سرمربیان فصل گذشته پدیده و استقلال این فصل هیچ کدام در تیم‌های سابقشان فعالیت نمی‌کنند. قلعه‌نویی هم اکنون سرمربی تراکتورسازی است و مرزبان پیکان دسته یکی را تا آستانه صعود به لیگ‌برتر پیش برده است.

14. عادل شیحی بازیکن جدید استقلال احتمال دارد در بازی فردا برای اولین‌بار در ترکیب ثابت تیمش به میدان برود.


15. میلاد غریبی مهمترین چهره جوان پدیده است که بازی با استقلال را به خاطر مصدومیت رباط صلیبی از دست داده است.

16. مسن‌ترین چهره‌های دو تیم دروازه‌بان‌های آنها هستند. مهدی رحمتی و مجتبی روشنگر هر کدام با 34 سال سن به همراه حسین بادامکی با تجربه‌ترین بازیکنان زمین بازی فردا محسوب می‌شوند.

17. از بین بازیکنان خارجی دو تیم احتمالا در بازی فردا هرائر مگویان و عادل شیحی برای استقلال و ایگور پراهیچ برای پدیده در ترکیب ثابت قرار خواهند گرفت.

18. استقلال در بازی با راه‌آهن با بازی دادن به 5 بازیکن زیر 23 سال به نوعی رکورد شکست و حالا همه انتظار دارند تا ببینند مظلومی در بازی حساس برابر پدیده به چند نفر از آنها دوباره اعتماد می‌کند.

19. بعد از مدت‌ها این تنها بازی است که آبی‌ها می‌توانند از تمامی بازیکنان خود استفاده کنند. استقلال در این بازی به جز یعقوب کریمی، بازیکن محروم و مصدوم دیگری ندارد.

20. احمد آل‌نعمه مدافع باتجربه پدیده که سابقه حضور در جام‌جهانی را هم دارد، این بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

21. استقلال در صورت پیروزی برابر پدیده به طور قطع سال 94 را با صدرنشینی به پایان خواهد رساند.

22. پدیده می‌تواند در صورت پیروزی برابر استقلال تا رتبه هشتم جدول رده‌بندی بالا بیاید. این تیم هم اکنون با 29 امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

23. استقلال در صورتی که بتواند پدیده را شکست بدهد 45 امتیازی می‌شود و با 3 پیروزی پشت سر هم در بازی‌های منتهی به سال 94 بهترین آمار را در بین تیم‌های صدرجدولی به خود اختصاص خواهد داد.