4 هفته به پایان رقابت های لالیگا باقی مانده و یکی از هیجان انگیزترین کورس های قهرمانی طی سالیان اخیر به راه افتاده است.

به گزارش "IRAN Group"، در هفته ای که پیش بینی می شد سرنوشت قهرمانی در رقابت های لالیگا تا حد زیادی مشخص شود، هر 3 تیم مدعی توانستند در بازی های دشوار خود به پیروزی برسند تا وضعیت جدول رده بندی رقابت ها تکان نخورد و همچنان بارسلونا، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید از شانس خوبی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار باشند.

بارسلونا در شبی هیجان انگیز موفق شد با درخشش غیر قابل تصور لوئیس سوارز، با 8 گل لاکرونیا را در یکی از بازی های سخت خارج از خانه باقی مانده خود، شکست دهد تا همچنان با توجه به آمار بهتر در بازی های رو در رو نسبت به اتلتیکو مادرید، در صدر جدول رده بندی رقابت های لالیگا قرار داشته باشد.




شاگردان دیگو سیمئونه در اتلتیکو مادرید نیز احتمالا در سخت ترین بازی خود تا پایان فصل موفق به کسب یک پیروزی شیرین شدند. آن ها در سن مامس مقابل اتلتیکو بیلبائو به میدان رفتند و با درخشش دوباره بازیکن احیا شده خود، فرناندو تورس، توانستند با یک گل حریف سخت کوش خود را از پیش رو بردارند تا همچنان هم امتیاز با بارسلونا چشم به ادامه راه داشته باشند.




رئال مادرید نیز در یک دیدار دشوار خانگی به مصاف ویارئال رفت و موفق شد با ارائه نمایشی دلپذیر در شبی که کریس رونالدو نتوانست گلزنی کند، با 3 گل حریفش را شکست دهد. دیداری که البته با مصدومیت خفیف رونالدو کمی به کام هواداران این تیم تلخ شد.




به این ترتیب 4 هفته به پایان رقابت های لالیگا باقی مانده و همچنان تغییری در وضعیت تیم ها به وجود نیامده است. بارسلونا اما ابتکار عمل را در دست دارد. آن ها 4 بازی تا پایان راه مقابل خیخون(خانگی)، بتیس(خارج از خانه)، اسپانیول(خانگی) و گرانادا(خارج از خانه) پیش رو دارند و در صورت پیروزی در هر 4 دیدار، تحت هر شرایطی می توانند عنوان قهرمانی در رقابت های لالیگا را تصاحب کنند. به نظر می رسد بازی مقابل بتیس و اسپانیول دشوار ترین دیدارهای بارسلونا تا پایان فصل باشد.




اتلتیکو مادرید اما مالاگا(خانگی)، رایووایکانو(خانگی)، لوانته(خارج از خانه) و سلتاویگو(خانگی) را پیش رو دارد. دیدارهایی که بعید است جز بازی مقابل سلتا، دشواری خاصی برای اتلتیکو داشته باشد. رئال مادرید نیز سرانجام در 4 دیدار باقی مانده خود باید به مصاف رایووایکانو، سوسیداد و لاکرونیا در خارج از خانه برود. آن ها همچنین والنسیا را نیز در برنابئو پبیش رو دارند. به نظر می رسد سخت ترین تقویم در میان 3 تیم مدعی، مربوط به رئال باشد. التبه فرم خیره کننده رئال طی 1 ماه اخیر باعث می شود تا شانس پیروزی در هر 4 دیدار را داشته باشد.




کورس نفس گیر فصل 2016-2015 در رقابت های لالیگا همچنان تا پایان فصل ادامه خواهد داشت و با تقویمی که تیم ها تا پایان راه دارند، احتمالا چهره قهرمان در هفته نهایی مشخص خواهد شد. شانس بارسلونا با توجه به بازگشت خیره کننده این تیم به فرم ایده آلش، از دو تیم دیگر بیشتر است اما کشیده شدن کار به اینجا در شرایطی که همه تا 1 ماه پیش بارسلونا را قهرمان قطعی لالیگا می دانستند، نشان می دهد تحت هیچ شرایطی نمی توان فوتبال را پیش بینی کرد و کار را تمام شده دانست. 

حضور رئال و اتلتیکو در لیگ قهرمانان اروپا اما شاید مهم ترین برگ برنده بارسلونا در ادامه مسیر باشد. آن ها با آسودگی بیشتری تمام تمرکز خود را معطوف لالیگا خواهند کرد. هر چند رئال و اتلتیکو نیز پیش از این نشان داده اند توانایی جنگیدن در چند رقابت را به طور همزمان دارند. باید منتظر ماند و دید در نهایت در 4 هفته نفس گیر باقی مانده تا پایان رقابت ها، چه اتفاقات هیجان انگیزی در راه خواهد بود.