بایرن مونیخ در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکو مادرید با نتیجه 1-0 شکست خورد.

به گزارش "IRAN Group"، بعد از تساوی بدون گل رئال مادرید مقابل منچستر سیتی، امشب در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا اتلتیکو مادرید میزبان بایرن مونیخ بود. در شروع بازی شاگردان گواردیولا با خونسردی بیشتری کار می‌کردند و به نظر می‌رسید مایلند آهسته آهسته بازی‌سازی کنند، اما در سمت مقابل یاران تیم میزبان از همان دقایق ابتدایی به بازی هجومی گرایش داشتند و نفوذ مکرر آنها به زمین حریف باعث شد با گذشت تنها 11 دقیقه از مسابقه توسط سائول نیگوئز که حرکتی تکنیکی را آغاز کرده و دفاع حریف را بهم ریخته بود، با یک ضربه دقیق، به گل برسند. 



تنها یک دقیقه بعد بایرنی‌ها فرصت داشتند گل خورده را جبران کنند اما ضربه سر خطرناک ویدال روی سانتر داگلاس کاستا راهی کرنر شد. ده دقیقه بعد بایرنی‌ها روی یک ضربه آزاد صاحب موقعیتی دوباره شدند اما شوت آلابا داخل چارچوب نبود و این فرصت هم برای جبران از دست رفت. در این دقایق بایرن درصد بیشتری از مالکیت توپ و میدان را در اختیار خود داشت و به نظر می‌رسید اتلتیکو عقب‌نشینی کرده و مترصد ضدحملات است. 

آنها دقیقه 30 باز هم دروازه بایرن را تهدید کردند. پاس به عمق برای گریزمان او را جلوتر از مارتینز روانه دروازه نویر کرد، اما این دروازه‌بان ملی‌پوش در مصافی تک به تک با کمک پا مانع فرو ریختن دروازه‌اش برای دومین بار شد.
در ادامه آرتورو ویدال تلاش بسیاری برای نفوذ به عمق زمین اتلتیکو از خود نشان می‌داد، اما بارها با خطا یا بدون خطا توسط مهره‌های تیم حریف متوقف می‌شد. در دقایق پایانی نیمه نخست باز هم تیم میزبان بود که سوار بر بازی شد، اما دیگر گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا نیمه نخست با تک گل نیگوئز به سود  نماینده اسپانیا به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم مطابق انتظار بایرنی‌ها حملات بی‌امانی را برای جبران شکست در دستور کار قرار دادند. دقیقه 48 یورش لواندوفسکی به محوطه جریمه حریف توپ را جلوی پای ویدال قرار داد اما گیمنز سد راه ضربه نهایی این هافبک شیلیایی شد. دقیقه 55 داوید آلابا که او هم جلو کشیده بود از فاصله سی متری شوت سرکشی به سمت دروازه اتلتیکو روانه کرد، اما ضربه‌اش به تیر برخورد کرد. 




این بهترین و جدی‌ترین موقعیت بایرن تا این لحظه بود. دو دقیقه بعد ضربه سر مارتینز روی یک کرنر می‌رفت تا باز هم دروازه اتلتیکو را با خطری جدی روبرو کند اما اوبلاک توپ را از روی خط دروازه برگرداند. در ادامه کینگزلی کومان و لواندوفسکی تلاش زیادی برای باز کردن دروازه حریف انجام دادند که بی‌نتیجه بود. از اینرو گواردیولا فرانک ریبری را به جای کومان و توماس مولر را به جای تیاگو آلکانتارا وارد زمین کرد. 

از دقیقه هفتاد دو کرنر پیاپی برای اتلتیکو گرفته شد که به نوعی به بایرنی‌ها یادآوری کرد از عقب زمین غافل نمانند. شاگردان سیمئونه در دقیقه 75 توانستند بار دیگر دروازه نویر را تهدید کنند، ضربه تورس که حرکتی مشترک با گریزمان را آغاز کرده بود، به تیر دروازه بایرن برخورد کرد، ریباند کوکه اما درست به جایی رفت که نویر حضور داشت و توپ را در آغوش گرفت. 

در ادامه بایرنی‌ها کمی عصبی کار را دنبال می‌کردند که کارت زرد برای نویر و بن‌عطیه را در پی داشت. دقایق پایانی بازی پایاپای پیش رفت و باواریایی‌ها نتوانستند از وقت‌های تلف شده هم استفاده کنند تا بازی با همان تک گل نیمه نخست به سود اتلتیکو به پایان برسد.