با توجه به وعده داده شده به کاربران مبنی بر معرفی یکی از باشگاه های برترجهان امروز با باشگاه منچسترسیتی انگلیس آشنا خواهیم شد.

باشگاه مورد بررسی شماره1

نام باشگاه:منچسترسیتی انگلیس(Manchester City)

لقب ها:سیتی-سیتیزن-آبی آسمانی ها-آبی ها

تاریخ تاسیس:1880میلادی(136سال پیش)

نام ورزشگاه:اتحاد منچستر

مدیرعامل:خلدون المبارک(امارات)

سرمربی:مانوئل پیگرینی(شیلی)

توضیحات:

منچستر سیتی(به انگلیسی: Manchester City Football Club) یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در لیگ برتر انگلستان است که در شهر منچستر قرار دارد. این تیم در سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شد.


اوج قدرت منچستر سیتی به سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ باز می گردد که بازیکنانی هم چون کالین بل، فرانس لی، نیل یانگ، دنیس لا، آلن اوکسو... در این مدت در سیتی بازی می کردند و منچستر سیتی بخش اعظمی از جام های خود را در این سال ها به دست آورده است.


منچستر سیتی سه بار در طی فصل‌های ۱۹۳۷_۱۹۳۶ و۱۹۶۸_۱۹۶۷ و ۲۰۱۲ _ ۲۰۱۱ و ۱۴-۲۰۱۳ قهرمان لیگ دسته اول انگلستان (که ازسال ۱۹۹۱ به لیگ برتر تغییر نام پیدا کرد) شد. و در سال‌های ۲۰۱۱،۱۹۰۴،۱۹۳۴،۱۹۵۶،۱۹۶۹ پنج بار قهرمان جام حذفی فوتبال انگلیس شد. هم چنین در سال‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۷۰ دو بار قهرمان جام اتحادیه شدند. در سال ۱۹۷۰ قهرمانی در جام در جام اروپا (جام برندگان جام) را کسب کرد.

در ساال ۲۰۰۸ این شیخ منصور بود که سیتی را از تاکسین شیناواترا خریداری کرد و جانی تازه به این تیم با ریشه بخشید.

منچسترسیتی در دو سال متوالی لیگ قهرمانان اروپا یعنی۲۰۱۲-۲۰۱۱ و ۲۰۱۳-۲۰۱۲ از گروه خود حذف شد و نتوانست به دور بعدی این رقابت‌ها راه پیدا کند اما در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرد اما در مرحله حذفی توسط بارسلونا حذف شد.