پیروزی استثنایی لیورپول مقابل دورتموند،‌واکنش ها و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش "IRAN Group"،‌ شاگردان کلوپ در حالی که دو بار با نتایج 2-0 و 3-1 از حریف خود در خانه عقب افتادند، در نهایت با نتیجه 4-3 پیروز شدند و به دور نیمه نهایی صعود کردند. حال این دیدار بهانه خوبی برای مرور دیدارهای جذاب این فصل اروپاست.


10- وستهام 3-2 اورتون

وستهام به زدن گل در دقایق پایانی مشهور است ولی حتی با استانداردهای آنها نیز زدن سه گل در 12 دقیقه عجیب و غریب است.روملو لوکاکو در نیمه اول تیمش را پیش انداخت ولی کار تافی ها با اخراج کوین میرالاس سخت شد. با وجود 10 نفره شدن،‌اورتون یک گل دیگر توسط آرون لنون به ثمر رساند و پس از او، لوکاکو یک ضربه پنالتی را از دست داد. در دقیقه 78 بود که طوفان وستهام شروع شد. میکائیل آنتونیو یک گل را جبران کرد،‌دیافرا ساخو کار را به تساوی کشاند و دیمیتری پایه در وقت‌های اضافه کار را تمام کرد و سه امتیاز را برای چکش ها به ارمغان آورد.




9- رئال مادرید 10 - 2 رایو وایه‌کانو

شاید این بازی تنها برای 30 دقیقه رقابتی بوده ولی نباید این نکته را فراموش کرد که 12 گل و دو کارت قرمز مطمئنا یک بازی استثنایی را رقم زده است.  این دیدار اوج عملکرد مثلث خط حمله رئال یعنی بی بی سی بود. گرت بیل 4 گل ،‌بنزما 3 گل و رونالدو 2 گل به ثمر رساندند تا این 3 نفر،‌در مجموع 9 گل در یک بازی به ثمر رسانده باشند.



8-لیورپول 2-3 ساوتهمپتون

شاگردان کلوپ به دنبال تکرار پیروزی 6-1 در سنت ماری بودند که در همان نیمه اول، کوتینیو و استوریج موفق به گلزنی شدند. با این حال شاگردان رونالد کومان عقب ننشستند و تلاش کردند تا توسط مانه و پله بازی را به تساوی بکشانند و مانه با گلزنی دوباره خود،‌یک بازگشت رویایی را برای تیمش تکمیل کرد.





7- آلمان 2-3 انگلیس

روی هاجسون،بازیکنانی را برای این دیدار به زمین فرستاده بود که صرفا در فرم خوبی قرار داشتند و به بزرگی نامشان توجهی نکرد. در ابتدا آلمان خوب کار کرد و موفق شد با 2 گل  از انگلیس پیش بیفتد ولی شاگردان هاجسون که بیشترشان جوان بودند،‌بسیار خوب ظاهر شدند و با گل‌های کین،‌واردی و اریک دایر موفق شدند یک بازگشت استثنایی مقابل قهرمان جهان داشته باشند.



6- بورنموث 3-3 اورتون

معمولا وقتی تیمتان در دقیقه پنجم وقت‌های اضافه به گل برسد،‌جشن پیروزی برگزار خواهید کرد ولی اگر طرفدار اورتون باشید،‌اوضاع اینطور نخواهد شد. در حالی که تافی ها برتری 2 گله خود را با گل‌های دقایق 80 و 87 بورنموث از دست داده بودند،‌در دقیقه پنجم وقت‌های اضافه توسط راس بارکلی به گل برتری رسیدند و به نظر کار را تمام کردند ولی استنلیسلاس موفق شد در دقیقه 98 بار دیگر کار را به تساوی بکشاند و آب سردی بر گودیسون پارک بریزد.



5- لورکوزن 4-4 رم

یکی از زیباترین بازی‌های چمپیونزلیگ در گروه H رقابت‌ها برگزار شد. خاویر هرناندس دو گل برای تیمش به ثمر رساند و لورکوزن را پیش انداخت ولی دنیله ده‌روسی یک تنه کار را به تساوی کشاند. سپس پیانیچ از روی ضربه ایستگاهی بار دیگر رم را پیش انداخت و یاگو فالکه،‌برتری را به 4 گل رساند ولی کوین کمپل و مهمدی برای لورکوزن گلزنی کردند تا کار به تساوی کشیده شود.



4- بایرن مونیخ 4-2 یوونتوس

در حالی که دیدار رفت با تساوی 2-2 به پایان رسیده بود،‌یوونتوس در آلیانز آره‌نا 2-0 از حریف خود پیش افتاده بود ولی بایرن در نیمه دوم به خود آمد و گل اول را توسط لواندوفسکی جبران کرد و مولر در دقیقه پایانی بازی کار را به تساوی کشاند تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه تیاگو بایرن را پیش انداخت و در نهایت کومان تیر خلاص را به پیکر تیم سابقش زد و بایرن راهی دور بعد شد.




3- آرسنال 3-3 وستهام

یکی از زیباترین بازی‌های این فصل اروپا بین توپ‌چی ها و چکش ها برگزار شد. در ابتدا آرسنال با دو گل اوزیل و سانچز از حریف خود پیش افتاد ولی اندی کارول کار را به تساوی کشاند. سپس او گل برتری تیمش را هم به ثمر رساند و هت تریکش را کامل کرد ولی لورن کوشیلنی،‌بازی را بار دیگر به تساوی کشاند.



2- نوریچ 4-5 لیورپول 

نوریچ نیمه اول را برتری 2-1 به پایان رساند و در نیمه دوم نیز هولاهان از روی نقطه پنالتی، گل‌های تیمش را به عدد 3 رساند. با این حال، لیورپول خیلی سریع واکنش نشان داد و جردن هندرسون گل دوم و فیرمینو گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند و در ادامه،‌میلنر لک لک ها را پیش انداخت. با این حال، سباستین باسانگ در دقیقه 92 کار را به تساوی کشاند تا قناری ها در آستانه کسب 1 امتیاز ارزشمند باشند ولی آدام لالانا در ثانیه های پایانی، بار دیگر تیمش را پیش انداخت تا عینک یورگن کلوپ در اثر خوشحالی بنتکه شکسته شود و قرمزها یکی از زیباترین بازی‌های فصل را رقم بزنند.




1- لیورپول 4-3 دورتموند

زیباترین بازی فصل،توسط یورگن کلوپ و شاگردانش مقابل تیم سابق این مربی آلمانی رقم خورد. لیورپول دو بار با اختلاف دو گل از حریف خود عقب افتاد ولی در نهایت موفق شد با گل ثانیه های پایانی لوورن،‌4-3 پیروز شود و یکی از دراماتیک ترین پیروزی‌های لیگ اروپا را رقم بزند. این پیروزی به آنها فرصت این را داد که امیدهای کسب سهمیه لیگ قهرمانان به واسطه قهرمانی در لیگ اروپا برایشان زنده بماند.