گفته می‌شود بارسلونا به جذب داوید آلابا، مدافع اتریشی بایرن تمایل دارد.

به گزارش "گروهIRAN"، فرقی نمی‌کند در میانه خط دفاعی یا خارج از آن، داوید آلابا سال‌هاست در بایرن مونیخ عملکرد درخشان و سطح بالایی از خود به نمایش گذاشته و می‌گذارد. اما مشکلی که وجود دارد این است که این هافبک اتریشی خودش تمایل دارد در بایرن مونیخ نیز همچون تیم ملی کشورش در خط میانی به کار گرفته شود. او دراینباره گفته است:" طبیعتا هدف هر بازیکنی این است که جزو بهترین‌ها باشد. من آینده خودم را در خط میانی می‌بینم و این را مخفی نمی‌کنم."
به نظر می‌رسد در راستای همین هدف باشد که این بازیکن بر خلاف بواتنگ و مولر تا امروز از تمدید قراردادش -که تا 2018 اعتبار دارد- با باواریایی‌ها طفره رفته است. اما چنانچه ماندن او در بایرن به سرانجام نرسد جای هیچگونه نگرانی نیست، چرا که تیم‌های بسیاری برای جذب او آماده هستند، از جمله بارسلونا. شنیده شده نام این بازیکن در لیست خرید کاتالان‌هاست و حضور آریدو برایدا ،مدیر ورزشی این تیم، روی سکوهای استادیوم سیگنال ایدونا در روز مسابقه دورتموند مقابل بایرن این احتمال را قوت بخشیده است.
آلابا که از هفده سالگی به عضویت بایرن درآمده، برای جدایی از این تیم عجله‌ای ندارد و به نظر می‌رسد به پیروی از ماریو گوتزه می‌خواهد ابتدا منتظر آمدن کارلو آنچلوتی بماند و سپس تصمیم‌گیری کند.