با توجه به وعده داده شده به شما کاربران عزیز مبنی بر آشنایی با تاریخچه باشگاه های مطرح دنیا،امروز با باشگاه اتلتیکو مادرید اسپانیا آشنا خواهیم شد.

باشگاه مورد بررسی شماره4

نام باشگاه:اتلتیکو مادرید اسپانیا

لقب ها:تشک سازان-سرخ پوست ها-قرمز و سفیدها-اتلتی

تاریخ تاسیس:1903

نام ورزشگاه:ویسنته کالدرون

مالک:میگوئل آنخل گیل مارین(52%)-وانگ جیانلین(20%)-انریک کرزو(20%)

مدیرعامل:انریک سرزو(اسپانیا)

سرمربی:دیگه سیمئونه(آرژانتین)

توضیحات:

اتلتیکو مادرید (به اسپانیایی: Club Atlético de Madrid) یکی از تیم‌های شهر مادرید می‌باشد،‌ و در لیگ برتر اسپانیا بازی می‌کند. استادیوم خانگی اتلتیکو ورزشگاه ویسنته کالدرون می‌باشد که ۵۴٬۸۵۱ نفر ظرفیت دارد. اتلتیکو یکی از باشگاه‌های موفق در تاریخ لیگ اسپانیا که ده بار لالیگا و ده بارکوپا دل ری و هر دو کاپ را باهم در ۱۹۹۶ به دست آورده است. اتلتیکو همچنین برنده جام برندگان جام اروپا در سال ۱۹۶۲ و قهرمانی لیگ اروپا در سال 2010 و 2012 و دومی در سال ۷۴-۱۹۷۳ و برنده جام اینترکانتینتال ۱۹۷۴ می‌باشد. این تیم در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با تساوی یک بر یک مقابلبارسلونا پس از هجده سال در لالیگا به قهرمانی رسید.
همچنین اتلتیکو مادرید توانست با برد داربی مادرید در فوریه ۲۰۱۴، نخستین تیمی است که در تاریخ لالیگا توانسته سه‌بار پیاپی رئال را در سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه خانگی‌اش، شکست دهد.

این باشگاه در ۹ اکتبر ۱۹۳۹ تاسیس شد. باشگاه اصلی قبلاً در ۲۶ آوریل ۱۹۰۳ به عنوان Athletic Club de Madrid توسط سه دانش جوی باسکی که در مادرید زندگی می‌کردند تاسیس شد.موسسان این باشگاه جدید را به عنوان شاخه فرعی اتلتیک بیلبائو می‌شناختند. در سال ۱۹۰۴ به جمع رقیبان رئال مادرید پیوستند. آنها از ابتدا با لباس‌های آبی و سفید مانند اتلتیک بیلبائو بازی می‌کردند و تا سال ۱۹۱۱ با این رنگ‌ها بازی می‌کردند. دلیلی که باشگاه این رنگ‌ها را تغییر داد هنوز نا مشخص است. به هر حال بر اساس یک نظریه آنها از لباس هایی با نوارهای باریک قرمز و سفید استفاده کردند چون ترکیبی بود که برای تشک‌های خواب استفاده می‌شد. به هر حال دو باشگاه اتلتیک بیلبائو و اتلتیکو مادرید با لباس هایی با نوارهای آبی و سفید شروع کردند.